2012. július 7., szombat

Első bejegyzés


Sziasztok! Már két hete itt vagyok Amerikában, azt hiszem itt az ideje hogy bejelentkezzem :) Szerencsére minden zökkenőmentes volt, annak ellenére hogy azért voltak történések. Szombaton (június 23.) fél 3-kor indult a gépem Pestről Liszabonba. A TAP-pal utaztam, olyan jegyet foglaltak amiben benne volt a szállás reggelivel és a transzfer. Megérkezve viszont nem találtam a transzfert így kicsit kóvályogtam mire sikerült lebeszélnem hogy jöjjön egy új értem. Az ígért 10 perc helyett 40 percet vártam, már-már azon voltam hogy visszamegyek megkérdezni hogy mégis mi van, mire megjelent a kocsi. Elvitt a szállásra, ott gyorsan bejelentkeztem majd nyakamba vettem a várost. Otthon mindent megnéztem, mi fér bele az időmbe, mit szeretnék látni, tanulmányoztam a metrókat, villamosokat. Mi mindenre jó a turizmus szak :D Annyira simán eljutottam a kívánt helyre hogy meg is lepődtem, ráadásul 2 ember még tőlem kért útbaigazítást, egyikkel nyelvi akadályokba ütköztem, hát hiába nem mindenki beszélhet portugálul, a másiknak viszont sikerült megoldanom a problémáját. Ha tudta volna hogy csak pár órája vagyok a városban :D A Figueira térre érve belecsöppentem a liszaboni életbe, doboltak, táncoltak, majd megpillantottam egy férfit nőnek öltözve, majd mégegyet, aztán egy szivárvány színű zászlót. Na mondom helyben vagyunk :D Íme egy videó:

Ezután a Felfedezők emlékművéhez mentem, ezt mindenképp megszerettem volna nézni, örülök hogy sikerült. Hatalmas emlékmű, épp ment le a nap, különleges hatást keltett. Elkezdett viszont sötétedni, a szél is fújt én meg nem akartam csatangolni egyedül egy új helyen így inkább hazamentem. A Belém városrészben megkóstoltam a hagyományos portugál sütit. Nagyon finom J





Másnap 12:30kor indult a gépem, de előtte még lementem reggelizni. Kész terülj terülj asztalkám. 6 féle süti, palacsinta, joghurt, müzli, vaj, dzsem, zsemlék, kenyerek, toast, tojás, rántotta, bacon, virsli, bab, zöldségek, saláta, gyümölcsök. Akkora választék, hogy legszívesebben mindenből ettem volna J  11előtt értem a reptérre, gyors check-in és indulás. Csak jókat tudok mondani a légitársaságról, leszámítva a kaját, na hát az nem nagy cucc...
Nagyon tetszik a város egyébként, annyi látnivaló van hogy muszáj lesz még ide visszajönnöm. Sokmindent megszerettem volna nézni, csak sajna nem volt rá időm, de így is örülök hogy ennyi sikerült.
Helyi idő szerint 15:00 körül értem a Newarkra. Itt már csak a vízum/útlevél ellenőrzésen kellett átesnem. Persze itt is történt egy váratlan dolog, mert miért ne. A rendőr kiszólít a sorból, hogy mutassam csak az útlevelemet, kivel utazom, hova utazom, aztán hogy have fun! Köszi megleszJ Megvettem a jegyeket a Port Authority-re, épp időben értem oda a 6os busz indulásáig. Innen még jó 3 óra az út a táborba. Felhívtam őket hogy mikor érkezem, persze a busz késett, vagy negyed órát, de nem baj, mert tavalyelőtt meg a táborra kellett várni :D Este háromnegyed 10 körül érkezhettem meg, mindenkinek köszöntem, jó volt újra látni a régi arcokat, igaz nem sokan jöttek vissza, tele van újakkal, hihetetlen hogy ezt mondom de az oroszok nagyon aranyosak (méég:D), fordult a kocka. Elfoglaltam a szobám, négyen vagyunk magyarok, két emeletes ágy, nem sok hely, aludni viszont jó . Este óriási vihar volt, zuhogott, villámlott, tessék megjöttem :D 
Túl vagyok már két szabadnapon, de sajnos nem sok mindent lehet itt csinálni. A munka nehezebb mint tavaly volt, van egy másik tábor, ahova nekünk kell elkészíteni a kaját, illetve a mosogatás is ránk hárul. Fárasztó nagyon. A társaság is más, sok az új arc, de remélem jobb lesz idővel ez is. A kaja még mindig amerikai, egészségtelen. Otthon elkezdtem egészségesen étkezni, mellette mindennap tornáztam valamit. Itt kicsit nehezebb ezt tartani, próbálok odafigyelni hogy egyek sok gyümölcsöt, zöldséget, hanyagolom az édességet, kenyeret, sütiket (persze itt-ott becsúszik egy szelet, főleg amiket még nem kóstoltam) Egyébként imádom az amerikai édességeket, csomót nem lehet otthon kapni, egyenesen isteniek, csak hát...meg kell állni. Tornázni is tornázom, megmutattam a csajoknak az intervallum edzésem, azóta rendszeresen eljárunk 20 percet ugrálni.  Egyelőre nem sok mindenről tudok beszámolni. Voltunk egy ír pubban, majd csatolom a képeket.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon szeretem Amerikát ezért is örülök, hogy idetaláltam! Várom a további bejegyzéseidet! :)
    Fel is iratkoztam hozzád, ha van kedved, kukkants be! :)
    Puszi!

    http://lifelikevision.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  2. De jó lehet! Nagyon tetszik a blogod, fel is iratkoztam. :)
    Ha van kedved nézz be hozzám is, hátha megtetszik a blogom. :)

    http://roseballerina.blogspot.hu/

    Legyen szép napod!

    VálaszTörlés